Archiwum 24 stycznia 2017


sty 24 2017 Wybór administratora budynku
Komentarze: 0

Osoby kupujące mieszkanie prosto z rynku wtórnego, a więc już użytkowane w przeszłości przez poprzednich właścicieli, mają o wiele mniej problemów jeśli chodzi o kwestie organizacyjne, albowiem przeważnie nad takimi nieruchomościami zarząd i administrację sprawują doświadczeni pracownicy albo całe firmy, powołane do życia tylko i wyłącznie w tym celu. Ponieważ duże bloki i kamienice wielorodzinne to wciąż dominujący rodzaj konstrukcji na rynku budowlanym, konieczne jest stworzenie odpowiedniego podmiotu prawnego, który będzie uprawniony chociażby do podejmowania w imieniu wszystkich lokatorów decyzji odnoszących się do części wspólnych nieruchomości.

O ile we własnym mieszkaniu właściciel lub lokator ma prawie nieograniczone możliwości działania, o tyle już wszelkie wydarzenia i prace mające miejsce chociażby wokół budynku, ale także w jego częściach wspólnych jak klatka schodowa, hala garażu podziemnego albo winda – wymagają stosownych uprawnień. A te posiada przeważnie na mocy stosownych umów oraz ustawy o prawie do własności lokalowej, zarządca i administrator, niejednokrotnie w tej samej osobie.

Kupując mieszkanie w wieloletnim budynku przeważnie otrzymuje się już jakiegoś zarządcę oraz zarząd, powołana jest od wielu lat Wspólnota Mieszkaniowa i to te podmioty w pierwszej kolejności są odpowiednie do działania w kwestiach własności wspólnej. Do zadań stawianych  codziennie oraz okresowo przed Wspólnotą Mieszkaniową, a realizowanych na podstawie odpowiednich kompetencji i pełnomocnictw przez zarządcę i administratora nieruchomości, wliczyć trzeba chociażby:

·         zamawianie w terminie odpowiednich przeglądów stanu technicznego budynku – przegląd instalacji gazowej, przegląd budowlany czy elektryczny;

·         pilnowanie dokumentacji inwestycyjnej, odbiorowej, poodbiorowej jak i budowlanej, na wypadek kontroli lub konieczności ich użycia w innych celach;

·         podpisywanie umów z firmami zewnętrznymi i podwykonawcami m.in. na utrzymanie zieleni i czystości wokół nieruchomości oraz w jej środku;

·         organizowanie spotkań i zebrań wspólnoty w celu przekazania bilansów księgowych i innych ważnych informacji na temat wspólnoty oraz nieruchomości;

·         dopełnienie obowiązków w zakresie bezpieczeństwa – poprzez odśnieżanie dróg i chodników zimą, czy też zatrudnienie firmy ochroniarskiej i zamówienie monitoringu.

Zobacz też ofertę mieszkań z rynku pierwotnego: https://vantage-sa.pl/

wybormieszkania : :